Берен Саат: "Не се ядосвам достатъчно, за да отмъщавам"

февруари 28, 2013
Тя е една от най-известните и сексапилни актриси в южната ни съседка. Тя е известна у нас с ролите си в "Забраненият плод", "Щастливи заедно" и "Пепел от рози". В момента играе главна роля в турската адаптация на американската продукция "Отмъщението". Тя е Берен Саат... 

Казахте, че ще напуснете малкия екран за известно време. Какво се случи?
Беше ми предложена много привлекателна роля. Адаптация на романа "Граф Монте Кристо". Истинското име на героинята ми е Дерин (Дълбока). За да отмъсти за смъртта на баща си, тя се завръща с фалшива самоличност и ново име - Ямур (Дъжд). Което значи, че в единия характер се крие друг. Игра в играта. Тази двойна игра оказа доста изкушаваща. И когато приех да участвам в проекта, апетитът ми се увеличи.

Коя ви привлича повече, Дерин или Ямур?
Не знам как точно да ги различа една от друга. Ако следвам езика на тялото, когато играя Дерин, аз съм по-интровертна и мъжкарана, а когато съм Ямур, съм по-екстровертна, самоуверена и женствена. Аз съм всички тези противоречия по едно и също време. Като общ знаменател и за двете се оказва самотата.

"Intikam" е адаптация. Това притеснява ли ви?
Дисни ще бъде ко-продуцент, а Канал Д ще бъде вътрешният продуцент, което значи, че качеството на продукта ще бъде удовлетворяващо. Моето решение се базира основно на адаптирания сценарий и турската версия на героите и отношенията им. Мисля, че всички решения, относно хората, са взети правилно. Това, което зрителите ще видят, напомня за основната история. Но дори и за тези, които са гледали оригинала, ще бъде интересно.

Гледате ли чуждата версия - "Revenge"?
След като приех проекта, започнах да го гледам. Сега съм на сезон 2-ри. И мисля, че сме по-големи късметлии от тези актьори.

Защо?
Защото, когато вече знаеш историята, е по-лесно да пресъздадеш героя си.

Ще бъдете сравнявана с Емили Ван Камп, актрисата, която играе главната роля в оригиналната версия. Готова ли сте за това?
"Пепел от рози" и "Забраненият плод" също имат предишни версии. Времето и града са различни, характерите са различни, и аз ги изиграх по различен начин. Киното и телевизията имат различна практика. Този път е възможно да ни сравнят, защото времето е същото, стилът е същият и очевидно тя работи усилено. Сега предизвикателството ще бъде по-голямо.
Но нашата режисьорка Месуде Ераслан държи всичко под контрол и намесите й са много правилни. Нейната увереност и спокойствие рефлектират на снимачната площадка и ни дават чувство за лекота.

Ще има много сериозни бойни сцени. Направихте ли проверка по темата?
Не...

Какво ще правите тогава?
Тренирам с моя треньор и неговия отбор. След десети епизод ще видите някои сериозни бойни сцени и хореографии.

Ще успеете ли да съборите някой на земята?
Уча се да ритам и удрям по мишени. Уча се на техники и забелязвам, че тялото ми става по-силно. Уча се и да представям хореография по соло кинематографични бойни изкуства. Не се уча как да набия някого.

Отмъстителен човек ли сте в истинския живот?
Не се ядосвам достатъчно, за да отмъщавам. Просто ставам студена и се държа по хладен начин.

Как потискате напрежението?
Ставам като блокирана. Ако някой от близките ми хора ме нарани, го отстранявам от живота си и скъсвам връзката си с него. Ако иска да се върне обратно в живота ми, се държа на страна, не му позволявам да се доближи.

Преди време казахте, че не искате да променяте и боядисвате косата си. Сега тя е боядисана, изсветлили сте я. Какво се промени?
Физическата промяна е неизбежна за актьор, който играе някой, който си променя идентичността. Социалната група, към която принадлежи този герой, също допринася за някои промени. В някои сериали, когато актрисите играят селски момичета в малките градове, имат и прически като от приказките. Аз не го одобрявам. Когато играех Фатмагюл, косата ми изглеждаше по абсолютно същия начин, както когато изляза от банята. Сега за Ямур беше нужно да си променя цвета и го направих.

Нямате почти никакъв грим на лицето. Не харесвате ли козметиката?
Не съм на "ти" с козметиката. Предпочитам да я използвам възможно най-малко в живота ми.

Заради това ли се снимахте за списание ELLE без никакъв грим?
Когато погледна много от кориците на списанията, си казвам „това тя/той ли е?”. Не разпознавам лица, които по принцип са ми много познати и това ме изнервя. Преди 7 години, от едно списание ми промениха веждите и носа. След това не съм се снимала за никоя корица. Проектът на ELLE беше, от една страна – с концепция „без грим”, а от друга – социален проект. За това го приех. Точно сега нося тениската, която направихме за тази корица. Може да бъде намерена в он-лайн магазините за 29 турски лири. От тези продажби се набират средства за проекта на Nar Taneleri, които отиват за образование и приемане на момичета от 18 до 24 годишна възраст.

Качествата „секси” и „невинна” ви пасват. Кое от тях бихте избрала за себе си?
Във всяка роля, която играя, трябва да има нещо различно. Нещата, които съм открила до сега и нещата, които ще откривам занапред. Така че, ще кажа и двете, и дори повече.

Какъв според вас е ефектът на красотата в кариерата ви?
Предимно благодарност, бидейки обичана от камерата, показвайки чувства, които могат да бъдат приети, и очите... тези, които притежават тези качества са късметлии.

И вие сте една от тези късметлийки...
Да. Разбира се, красотата също е важна. Но както казах, някои красиви хора може да не изглеждат толкова добре пред камерата. За сега харесвам тялото си, старая се да изглеждам възможно най-добре, щастлива съм, но не съм жена с необятна красота.

Тоест, красотата не е изключително важна...
Важна е. Всеки иска да гледа крaсиви хора. Много искам да имам дете, красиво момиченце, което всички искат да гледат.


Вие сте в сърцето на сериалите от години. Как бихте го описали?
Започнах работа в тази област преди 8 години. Има огромна разлика между тогава и сега. В първите ми години, ни липсваха много неща на снимачната площадка. Сега, нашият сектор може да се конкурира на световно ниво. Но имам възражение срещу начина, по който труда и времето на хората се употребяват толкова жестоко. И понякога си мисля, че не трябва да се оплаквам.

Защо?
Бях фен на нашите кино-звезди, и много години по-късно успях да застана до тях на снимачната площадка, станахме колеги, говорехме си. Ние правим добри пари, и професия също. Би било срам да се оплакваме много.

Сцените с целувките в "Забраненият плод", сцената с изнасилването в "Каква е вината на Фатмагюл?"... Една ваша сцена може да доведе до това целият град да говори за нея. Как ви се отразява това?
Разбира се, някои неща са необходими, но не ми харесва, когато проблемите са преувеличени. Сега не се интересувам толкова много. Сексуалните въпроси не са ежедневие в нашето общество.

Можете ли да поясните?
Ако мъж си счупи носа в уличен бой, е нормално. Но сцена на целуващи се на автобусната спирка е нещо срамно. Боят е нормален, другото не е. Насилието е пълно с контакти, любовта има още повече нормални контакти.

Казвала ли си сте някога, че няма да участвате в такива сцени?
В сравнение с това, което се прави в целия свят, ние не правим много. Тези сцени се считат за крайни само в нашата държава. Когато работя с правилните хора, които се държат нормално, не ми носи толкова неприятности.
Когато снимаме история, която се казва "Forbidden love" ("Забранена любов" - "Забраненият плод"), сексът е важен въпрос.
Мисля, че щеше да бъде по-странно, ако нямаше любовни сцени в история за забранена любов. Щом не включва злоупотреба с жената, аз се чувствам удобно.

Как гледате на намесата на държавата върху "Великолепният век" и други сериали?
Дали тези власти трябва да правят това? Не знам. Ако един ден тази държава се управлява по желание на закона, ще бъдем ли щастливи? Ще видим. Ще бъдем ли в състояние да работим в мир? Или много години по-късно, когато погледнем назад към самоцензурирането ни, ще бъдем ли горди със себе си? Трябва да помислим за тези неща! Защо трябва да прави това със сериал, който е измислен?

Какво място заема политиката в живота ви?
Когато някой прави крачки напред и взима решения, аз го следвам, разбира се. Когато пък получавам негативни чувства от него, давам назад постепенно.

Чувствате ли се добре като актриса в Турция?
Да. Когато си се представям в други държави, понякога си казвам  "Това е толкова нечестно. Ако работех това в друга държава, щях да имам различен статут". А понякога си казвам "Ако се бях родила на изток, в някоя друга мюсюлманска държава, нямаше да мога да се занимавам с тази професия".  Но мислите ми не са бунт, те идват просто като мъмрене и си тръгват като такива.

Вие сте на 28 години. Как се справяте със славата на вашите години?
Никога не съм се смятала за много важна личност. В допълнение, много съм се смяла със себе си и абсурдите, които съм правила.

Как така? Никога не сте се поглеждали от страни?
Не. С течение на времето, аз пораствах. Малко по малко, чувствах как свободното ми пространство се стеснява. Хората достигат все повече и повече до мен. И заради папараците, ръцете ми се оказаха вързани. Но продължавам живота си по начина, по който мога. Честно казано, аз не чувствам такива неща отвътре.

Не изпитахте ли емоционални промени?
Значително. Слава Богу, че съм актриса, в противен случай, през тези 8 години щях да съм по-свирепа. Актьорството ме обогати много.

Толкова сте свързана с играта си. Създава ли ви шизофренични ситуации?
Не съм учила академично актьорско майсторство. За да се науча как да се смея или да плача, трябваше сама да си намеря пътя. Единственото, с което разполагах са емоциите ми. В началото, химията ме объркваше, понякога губех контрол. Но преминах през това.

Винаги имате висок рейтинг. Каква е тайната ви?
За телевизията актьорът е като сосът за ястието. Той отваря апетита, подобрява вкуса, но не може да нахрани всички сам. Можем да видим как баланса на много актьори се променя през годините. Не винаги намираш перфектния проект. Това може да се случи и на мен по всяко време. Подготвена съм за това.

Кой е вашият наставник?
Като цяло, аз взимам решенията си и следвам чувствата си при изборите, които правя. Първо, чета сценария, след това спя цяла нощ, след което правя това, което ми е на сърцето. Но за този проект, Кенан беше на моя страна и ме подкрепяше от първия ден.

Заедно ли го гледахте?
Да, и все още го гледаме.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.